• يکشنبه ١٦ مهر ١٤٠٢-١٤:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٦٠٦
امانی تذکر داد:8-181

لزوم بررسی وضعیت ترافیک پایتخت در شورای شهر/ به مصوبات استانداری درخصوص عدم برگزاری نمایشگاه تاپایان مهرماه هم عمل نکردند

عضو شورای اسلامی شهر تهران، نسبت وضعیت نامناسب ترافیک شهر تهران به ویژه تردد موتورسیکلت ها و وانت بارها و همچنین عدم رعایت مصوبات استانداری تهران برای عدم برگزاری نمایشگاه تا پایان ماه مهر، تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عزیز این نیرو در برقراری امنیت در کشور گفت: تذکرم درباره یکی از مشکلات اساسی مردم تهران به ویژه در نیمه دوم هر سال از مهرماه به بعد یعنی موضوع ترافیک است. از اول این دوره از شورا بر روی موضوع توسعه حمل و نقل عمومی تمرکز کردیم و ان شااالله آثار و چشم‌اندازش هم چشم‌انداز خوبی خواهد بود و شهرداری هم اقدامات خوبی در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در امسال در دست اقدام دارد. در اینجا  از افتتاح پروژه رها شده و نیمه‌تمام شهید بروجردی که دیروز توسط شهرداری تهران افتتاح شد که قطعا به کاهش ترافیک تهران کمک می کند،تشکر می‌کنم.
 
او ادامه داد: تمرکز ما روی بحث توسعه ناوگان،  قدری ما را از بحث اصلی ترافیک در تهران غافل کرده است. معاونین ترافیک شهرداری و شهردار تهران چند بار اینجا آمدند و در مورد توسعه ناوگان وقت گذاشتند و گزارش دادند و در بودجه امسال با همت شما و اعضای شورا توجه ویژه‌ای به بحث توسعه ناوگان کردیم؛ ولی بحث ترافیک تهران مخصوصا در آستانه شروع مدارس و نیمه دوم سال به نظر می‌رسد قدری مورد غفلت قرار گرفته است. در آبان ماه 1401 رهبری در دیدار با نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان کشور به چند مشکل اساسی کشور اشاره کردند که یکی ترافیک تهران بود و گفتند همه اینها راه حل علمی دارد. دو سال است از فرمایش حضرت آقا می‌گذرد و ترافیک تهران هیچ مسئولی جز شهرداری تهران و اعضای شورا ندارد. ما مسئولیم و دیگران هم باید به ما کمک کنند؛ اما کسی که باید فراخوان بزند، صحبت کند، جلسه بگذارد و از اندیشمندان این حوزه دعوت کند و راهکار علمی پیدا کند، شهرداری است.

امانی ادامه داد: چه گزارشی می‌توانیم به حضرت آقا بدهیم که بعد از گذشت دو سال از فرمایشات‌شان چند نشست علمی برگزار کردیم، با فلان مرکز علمی قرارداد بستیم و فلان دانشگاه را مأمور کردیم و به این چند موضوع به عنوان راه حل های علمی حل مشکل ترافیک تهران رسیدیم. مطمئنم کمیسیون حمل و نقل و معاونت حمل و نقل ترافیک چنین گزارشی ندارند. اقداماتی از قبیل محدوده طرح ترافیک، زوج و فرد کردن، الزام خودروها به معاینه فنی، توسعه ناوگان حمل و نقل و شناورسازی ساعت کار اداری چقدر در ترافیک تهران تاثیر داشته است؟ در اول این دوره چه میزان ترافیک داشتیم و دو سال که از عمر دوره ما می‌گذرد و باید این کارها را می کردیم الآن در چه نقطه‌ای قرار داریم و آیا شهرداری چنین گزارشی دارد؟ مسئولین استانداری و فرمانداری قبل از شروع مدارس گفتند کاری کردیم کارستان و تصمیم گرفتیم تا آخر مهر ماه هیچ نمایشگاهی در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار نشود. هنوز این صحبت ها تمام نشده بود که سه نمایشگاه برگزار شد و تا آخر مهر ماه هم سه نمایشگاه دیگر هم در دستور اقدام است و شهرداری هم برای اینها در سطح شهر تبلیغ می کند و تابلوهایش در سازه های شهرداری نصب می‌شود. برای مصوبات خودشان هم ارزش قائل نیستند. 
 
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: مصوبه ما که شهرداری را ملزم کرده بودیم که نمایشگاه را از محل فعلی به شهر آفتاب منتقل کند را ظاهرا شورای حل اختلاف رفع کرده و ما مسئولیتی نداریم؛ ولی استانداری که جلسه گذاشته و معاون فرماندار و استاندار اعلام کردند تا آخر مهر ماه در محل نمایشگاه، نمایشگاه برگزار نمی کنیم؛ چطور شش نمایشگاه در دستور کارشان است و سه مورد را برگزار کردند و سه مورد را قرار است برگزار کنند؟ موضوع موتورسیکلت‌ها در شهر رهاست و هیچ متولی ندارد. در بحث وانت‌بارها مسئولین اتحادیه‌شان نزد من آمدند و گفتند هیچ همکاری از طرف شهرداری با ما وجود ندارد. به معاون حمل و نقل و ترافیک زنگ زدم. موضوع طرح ترافیک وانت‌بارها طوری شده که به راحتی وارد شهر می‌شوند. اینها مجبور شدند روزانه طرح ترافیک بگیرند؛ در حالی که قبلا یک مجوز کلی به آنها داده می‌شد و در ساعت مشخصی می توانستند تردد کنند. 
 
امانی اضافه کرد: گفتند هوشمندسازی تهران به عنوان یکی از راه‌های کاهش ترافیک قرار است یک تحول بزرگ ایجاد کنند؛ به کجا رسید؟ به شهرداری تهران تذکر می‌دهم که موضوع ترافیک را تحت تاثیر سایر اقداماتش قرار ندهد. این یکی از مشکلات اساسی شهر تهران و یکی از خواسته‌های مردم از ماست. در اولین جلسه شورا باید از معاون حمل و نقل ترافیک تهران دعوت شود و بگوید از نظر ترافیکی در چه وضعیتی هستیم. رئیس پلیس راهور تهران عوض شده که از زحماتش تشکر می‌کنیم و به رئیس جدید تبریک می‌گوییم، باید پای کار بیایند. در نقاطی از ترافیک شهر تهران با حضور دو مأمور گره ترافیکی حل می شود؛ ولی وقتی چند دقیقه توقف می‌کنیم هیچ مأموری در آنجا حضور ندارد که قبلا هم دوستان در شورا این را تذکر دادند. اینها خواسته جدی مردم از ماست که امیدوارم مدنظر ما و شهرداری تهران قرار بگیرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: